Wednesday 6 April 2011

BLOGGER PRO BN MEMANG HEBAT-SEHEBAT PEMFITNAH TERULUNG

Blog-blog pro BN memang hebat.  Perkataan dan ayat yang ditulis mengambarkan nilai kemanusiaan dan keagamaan yang masih ada dalam diri mereka.  Bila saya membaca penulisan mereka, terasa kecewa dan takut pun ada juga.

Kecewa kerana semakin ramai memfitnah, menokok tambah cerita dan bermacam-macam lagi dilakukan untuk melariskan pengaiban.  Yang paling menyedihkan bila Tuan Guru Nik Aziz juga diaibkan dan dikutuk dengan bermacam perkataan yang kurang enak.  Yang hangat kini pula pengaiban terhadap DSAI.

Sebenarnya tujuan Datuk T mendedahkan video tersebut memang untuk mengaibkan DSAI.  Mereka tahu bukan mudah untuk membuat DSAI berundur.  Justeru mereka mahukan DSAI dimalukan dengan tomahan yang belum terbukti kesahihannya.  Sesiapa juga yang bersekongkol dengan Datuk T cuma mahu wujudkan situasi kesangsian terhadap DSAI dihati masyarakat Malaysia.

Bila ada kesangsian maka mudahlah BN mengeksploitasi penyokong DSAI untuk menyokong BN.  Biasanya perkara sebegini dilakukan dalam peperangan.  

Kepada sesiapa yang masih ingat dengan perang Teluk...askar Amerika Syarikat telah menyebarkan beribu-ribu risalah dikawasan yang diduduki oleh askar-askar yang setia kepada Saddam Hussein.  Intipati risalah itu menyatakan bahawa Saddam telah kalah dan telah menyerah diri, maka ini membuatkan askar-askar Iraq hilang tumpuan dan mula timbul kesangsian terhadap peperangan yang mereka hadapi.  Mereka mula berfikiran negatif tentang perjuangan mereka kerana secara halus Amerika Syarikat telah berjaya mengelirukan tumpuan askar-askar Iraq.

Semua ini dapat dilakukan oleh Amerika Syarikat dengan bantuan idea dari zionis Israel.  Amerika Syarikat dan zionis Israel menjadi pelakon utama drama penghancuran negara Iraq dari segi pemerintahan dan ekonomi.  

Kini taktik licik ini mula diguna pakai di Malaysia.   Penyediaan dan pendedahan video ini adalah untuk mewujudkan kebencian masyarakat Malaysia terhadap DSAI dan mereka  yang bertanggungjawab hampir berjaya melakukannya.

Tumpuan masyarakat juga telah beralih kepada isu video DSAI dari isu lain yang lebih besar seperti penyelewengan dan salah guna kuasa.

Ummi Hafilda berkata ada 18 video tentang DSAI yang disimpan dan ini dinyatakan Ummi sejak bertahun lalu tetapi tidak ada satu pun didedahkan sedangkan peluang untuk mendedahkan kesemua video itu senantiasa terbuka.  Ummi berkempen dengan bantuan BN maka sudah pasti untuk mendedahkan kesemua video itu tidak sukar sama sekali.  Tetapi ini tidak pernah dilakukan sehinggalah sekarang bila kerajaan Malaysia mempunyai perunding yang dituduh mempunyai sangkut paut dengan zionis Israel. Umum pun mangetahui perunding ini membenci DSAI diatas pendedahan yang pernah dilakukan oleh DSAI.
Fikirlah secara rasional, saya tahu saya bukan menulis sesuatu yang tidak mustahil berlaku.  Malaysia ditadbir oleh pemimpin yang mempunyai kerakyatan Malaysia tetapi mendapat nasihat dari individu/syarikat yang bukan warga Malaysia. 

No comments:

Post a Comment