Thursday 28 April 2011

HARI NI SANGAT MEMENATKAN-WARGA AFRIKA LARIKAN DIRI DARI POLIS

Dah lama sangat tak menulis sesuatu yang santai.  Hari ni saya nak tulis sesuatu yang lebih ringan untuk diterima oleh akal fikiran.  Ini dikatakan "recharge" otak kita bila dah terlalu penat dengan tugas dan kerja.  Esok pun hari yang sibuk juga.

Oklah...biar saya tuliskan tentang apa perbualan saya dan isteri sebentar tadi.  Dalam ramcangan 999 di TV3, dipertontonkan bagaimana warga Afrika ditangkap kerana menjalankan kegiatan penipuan dengan menipu individu melalui internet.  Isteri saya berkata dahsyatnya sampai ada pistol kat tangan polis semasa polis serbu kediaman warga Afrika tersebut di Kepong.

Saya pun berseloroh dan kata..."apa susah, kalau orang Afrika tu nak larikan diri, masa polis serbu padamkan lampu, jangan ketawa dan jangan bukak mata, pejamkan je mata tu, pakaian pastikan sentiasa hitam...ermmm..teraba-raba polis cari...maka bermulalah permainan " now you see it, now you don't".

No comments:

Post a Comment