Tuesday 12 April 2011

MALAYSIA DISERANG, SEMENANJUNG MALAYSIA MUSNAH

Singapura menyerang Malaysia.  Semenanjung Malaysia musnah sama sekali.  Tidak ada satu pun pesawat pejuang Singapura memasuki ruang angkasa Malaysia. Tidak ada seorang askar Singapura pun masuk melepasi sempadan Malaysia.  Rakyat Singapura pula menjalankan urusan harian seperti biasa.  Tiada siapa di Sabah dan Sarawak sedar bahawa Semenanjung Malaysia sedang musnah.  Kerajaan tidak mampu berbuat apa-apa, pesawat pejuang Malaysia juga tiada yang berlepas untuk bertempur, askar darat pula tidak berani keluar dari berek masing-masing.

Kenapa? Takut apa? Bukan ada pesawat pejuang musuh, bukan ada askar musuh dijalanan di Semenanjung Malaysia, kenapa askar Malaysia tidak keluar mempertahankan negara?  Nak pertahankan dengan apa?

Singapura hanya melancarkan beberapa peluru berpandu jarak jauh keatas Gebeng, mengenai sasaran yang tepat, iaitu empangan yang menyimpan sisa radioaktif, kepunyaan Lynas.  Empangan pecah, air beradioaktif terlepas ke alam sekitar, bercampur dengan air di sungai, telaga dan pengairan untuk tanaman.  Udara tercemar dengan radioaktif akibat penyejatan sisa radioaktif.

Malaysia tidak ada kepakaran untuk menyelesaikan masalah berlandaskan radioaktif.  Nicholas Curtis, Pengarah Eksekutif Lynas cabut lari ke negara asal yang tidak ada langsung sisa radioaktif.  Kerajaan BN mengelabah, askar mana nak lawan radioaktif?  Malaysia langsung tiada kepakaran untuk melawan musuh yang bernama RADIOAKTIF.

Malaysia meminta bantuan Amerika Syarikat dan Jepun.  Amerika berat hati nak menolong kerana Singapura sekutu mereka.  Jepun pula belum pun sembuh dari kebocoran radioaktif dan nuklear dinegara mereka sendiri.  Apa nak jadi?

Tun Mahathir datang jumpa Najib dan kata "kan saya dah cakap awal-awal Malaysia tak ada kepakaran untuk menghadapi perkara-perkara tentang nuklear dan radioaktif"

Pikirlah sendiri..kerana memang ada peluang ini terjadi.

1 comment:

  1. Beringat sebelum kena.

    Kata org putih 'prevent better than cure'

    Perumpamaan Melayu 'Sarang tebuan jangan dijolok'apabila 'Nasi sudah menjadi bubur' jangan 'menyesal dahulu pendapatan,menyesal kemudian tdk berguna lagi'

    ReplyDelete