Monday 19 March 2012

Datuk Seri Najib Menghina Rakyat Malaysia

Ulasan dari Datuk Seri Najib, seperti yang dilaporkan di Malaysiakini......

"Kita kini berhadapan dengan situasi yang berbeza dengan kewujudan media sosial, rakyat juga semakin bijak selain maklumat yang mudah diperoleh," katanya pada sesi soal jawab selepas melancarkan Kelab Koresponden Asing Malaysia di Kuala Lumpur, malam semalam.

“Turun padang akan diteruskan. Tetapi, keadaan semasa memang mencabar. Rakyat makin berpendidikan dan dengan limpahan teknologi baharu. Inilah cabaran masa kini.

“Namun, kalau pilihan raya menghasilkan keputusan yang lemah, ia akan memberi kesan kepada negara,” katanya. 

Mungkin DS Najib sudah mula penat dan mudah mentuturkan kata-kata yang akan memakan diri beliau dan juga BN.  Ulasan dari beliau ini dengan jelas menyatakan bahawa "rakyat semakin bijak" dan ini akan menyukarkan BN memenangi majoriti dua pertiga pada pilihanraya yang akan datang.  Maknanya selama ini rakyat menyokong BN kerana dibelenggu kebodohan?  

Teknologi dan penggunaan ruang siber untuk menyampaikan berita dan maklumat telah membuka minda rakyat untuk memahami dengan lebih mendalam sesuatu isu.  Rakyat juga makin berani menyoal kerajaan berkenaan sesuatu isu yang menjadi bualan ramai atau mencurigakan.  

Kata-kata DS Najib bahawa rakyat semakin bijak sememangnya suatu penghinaan kepada rakyat Malaysia kerana secara halus Najib memaksudkan bahawa dahulu rakyat BODOH dan kerana itu BN disokong.  Cukup mudah untuk memperolehi majoriti dua pertiga pada pilihanraya sekiranya rakyat kekal BODOH.

Sepandai-pandai kita berkata-kata dengan ayat-ayat manis, akhirnya akan terserlah juga keperibadian kita yang sebenar dan itulah yang terjadi kepada DS Najib.  Beliau mencanang semua yang baik-baik dan mulia sewaktu berucap dihadapan rakyat, tetapi akhirnya, beliau telah menyatakan apa sebenarnya yang terbuku dalam hati beliau...iaitu wahai rakyat Malaysia, tolonglah kekal bodoh dan sokong BN, kami perlukan kebodohan anda untuk memenangi majoriti dua pertiga di Parlimen.

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete